Vart ska man börja?

Vet inte var jag har mig, var jag är på väg eller vad som händer. Behöver en spark i baken för att hitta motivationen, eller en sista minuten till något varmt ställe -är sjukt sugen på Kreta! Tyvärr vägrar sambon att sjukskriva sig med imaginär böldpest eller något i den stilen och ledigt verkar vara omöjligt att ta så tyvärr blir det inget med det just nu :( Men kanske senare, jag behöver sol och varma bad i azurblått vatten!
Eller en tripp till nya IKEA i Helsingborg och en shoppingtur på Väla,
Kanske en spabehandling och lite lugn och ro för själen
Eller helt enkelt bara en flykt någon annan stans där jag kan lyssna till mitt inre...

En aning åldersnoja börjar smyga sig på nu med, är det inte meningen att man ska ha ett riktigt jobb och lite stabilitet? En bostadsrätt och buffert på banken? Den där hunden och en fulltecknad fritid. Borde det inte ha hänt mer, borde jag inte gjort mer? Backpackat jorden runt (nå ja, men ett par charter i alla fall), haft dubbla examen (det hade sutit fint med en kandidat i juridik).

Men allt det känns avlägset, just nu är det omöjligt eftersom min ambitionsnivå är under noll, vilket ger ångest, vilket ger ännu lägre motivation -typ en ond cirkel....

Men en sak är säkert, ikväll visade Zlatan att svenska landslaget kan spela rolig fotboll -Varför har inte Hamrén blivit förbundskapten tidigare? Den mannen är ett geni!

Kommentarer
Postat av: cicci

Häng med till tunisien då!

2010-09-08 @ 14:31:04
URL: http://ciccisbubbla.blogg.se/
Postat av: Johanna

Linda - du är bara 23 - du kommer hinna med så mycket jag lovar!! SÅ ta ch chilla lite för allt har sin tid ;) Du kan ju inte förvänta dig att du ska ha hunnit göra allt innan du fyllt 23 ;)



Men jag känner dock igen din prestationsångest - been there done that, so to say! ;) Hör av dig om du behöver ventilera! :)

2010-09-08 @ 21:08:37
URL: http://www.ihuvudetpajohanna.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0