Idag bär jag svart

Igår hände det otänkbara inom svensk politik och jag har aldrig skämts så mycket över att vara svensk! Jag tycker inte att utpräglade rasistpartier med enfrågepolitik har något i Sveriges riksdag att göra och jag trodde aldrig att nästan 6% av de röstberättigade i detta landet var så in i helvete inskränkta och rädda för mångfald och integration! Idag sörjer jag det öppna samhällets undergång och bär svart, men samtidigt glädjs jag åt att det bara är 4 år till nästa val.

Gårdagens val gav i övrigt bara ett positivt besked och det är att två utav de rödgröna partierna tillhör de 3 största i landet! Och om nu Miljöpartiet ska sälja sin själ till kapitalistsvinen under de kommande fyra åren hoppas jag att de säljer sig dyrt -de är Sveriges 3:dje största parti och de ska ställa krav därefter. Gör Wetterstrand till vice statsminister, ta miljöministerposten, socialministerposten och näringsministerposterna -för med folk med medmänsklighet på dessa poster kan även alliansen uträtta något som kan bli bra... Men MP får fan inte sälja sig för mindre för då har hela valrörelsen varit en stor lögn.

På lokal nivå vet jag inte om jag ska skratta eller gråta, de rödgröna har 33 mandat och alliansen har 33 mandat, SPI sitter på 2 och SD har 3 vilket gör hela situationen så oviss att det inte finns. Men jag hoppas att de rödgröna lyckas bilda en koalition så vi slipper den där jävla Carl Fredrik Graf -den mannen gör mig spyfärdig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0