En liten egenskap

Vi har ett släktdrag i vår familj, en liten grej så där, men vi har alla fått den...
Inte så att det är en egenskap som påverkar våra liv eller så...
Eller leder fram till osämja med varandra, absolut inte...
Men vi har alla fått en liten gnutta envishet...
Min mor och jag har tillexempel ägnat 20 minuter åt att diskutera hur hög Fia egentligen är i mankhöjd...
Eftersom fröken i fråga låg och sov var det ju inte direkt så hon kunde gå och mäta, men hon hävdade bestämt att hon var minst 35 cm.
Jag å andra sidan påstog att hon inte kunde vara mer än max 25 cm.
Självklart gav sig inte mamma fastän jag var helt övertygad om hur fel hon hade...
Det hela slutade med en googling av hur höga taxar egentligen är, och tänka sig, en normalstor släthårig jakttax är mellan 20 och 25 cm i mankhöjd...
Det är då själva fan att man alltid måste överbevisa folk innan dem inser att de har fel ;)

Borde ha köpt ett nytt ögonmått till mamma i morsdagpresent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0