Bitterfittorna spekulerar

Följande sms-konversation säger lite om livet just nu:

C: Idag ska Cicci jobba natt på Hagaborg. Cicci är inte jätteladdad för det
L: Linda sitter och skriver c-uppsats sedan klockan 9 imorse, Linda tycker inte att det är jättekul just nu...
C: hihi, Linda och Cicci trivs jätte mycket just nu.
L: Jepp, Linda vet inte hur det är med Cicci, men Linda är rätt sugen på att kliva av livskarusellen just nu. Linda har en c-uppsats att lägga fram, 2 opponeringar, 2 seminarium och 3 tentor innan 4 juni... Linda hatar skolan just nu
C: Cicci mår bra med hon hatar att vara arbetslös. Och hon är inte glad på a-kassan. Hon får ingen förens i juni så i maj får Cicci 4 000 att leva på. Det går bra
L: Cicci och Linda är panka med andra ord, Linda får 3 500 från snälla CSN i maj, men kanske ett litet bidrag från CG trillar in med... Linda uppskattar att Cicci med är på gnällhumör
C: Haha Cicci har varit bitter sen hon började på arbetsförmedlingensom suger
L: Bitter is the shit
C: Det är populärt att vara bitter. Alla är bittra nu för tiden. Lågkonjunkturen gör så med människan, Island kan sjunka under ytan och grekerna kan ta sitt miljardlån och köra upp där solen inte skiner.
C: Jag är världsbitter
L: Jag är bara jag-bitter
C: Jag är bitter all over the world. Eller som det kallas på internet: worldwide bitter
L: Det är värre...

Det är skönt med vänner som är på samma nivå...


Kommentarer
Postat av: Anne

Hahahahaha...sötnosar!

Inte tror jag att ni är bitter-f***er precis men jag förstår ert dilemma. Jag är fattig trots att jag varken är student eller arbetslös....lav ya!!

Glöm inte att en dag, en dag är det våran tur!!

2010-05-12 @ 22:21:57
Postat av: nina

jag är oxå lite bitter över att harald inte har rättat vårt arbete =( vad var det hon tjejen hette som hade en hake på honom??? =)



lycka till med allting och akta dig själv under tiden...



kram***

2010-05-14 @ 08:51:23
Postat av: Johanna

Hoppas det går bra med uppsatsandet! :)

2010-05-21 @ 08:55:34
URL: http://www.ihuvudetpajohanna.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0