Rodeoryttare?

Ojski, det blev en händelserik kväll i stallet!
Blev tilldelad Calech, ett litet busfrö -mycket häst i liten förpackning (hon är bara 155cm i mankhöjd, jämfört med Pepé o Zacks dryga 170cm...). Hon var lite busig och bufflig i boxen och allt kändes bra...


Men så kom vi in i ridhuset och jag satt upp, hann skritta 3 steg sen började det kännas konstigt -men var osäker... vi fortsatte skritta o det var ryckigt men de andra sa att det inte såg konstigt ut så jag tänkte att hon kanske var stel efter helgens tävlingar... Sen kom traven, visst tusan var hon halt -stackars liten!!! Fick hjälp av en av stalltjejerna att snabbt byta häst (tur att Tina är vetrinär, hon tog hand om henne på en gång)...
Fick Pepé istället, min lilla stjärna! Då låg vi ca 15 minuter efter i uppvärmning så vi körde vårt eget rejs när de andra övade böjningar... Väl uppvärmda och klarar viusade det sig att Pepé var hur pigg som hellst och vi fick baktändning några gånger innan han till slut brallade och bockade en halv långsida för att sedan försöka sig på en rusch, men den gubben gick inte -jag satt som klistrad i sadeln ;)
Men han var superfin, me like!!!



Med rätt ryttare skulle han kunna ha blivit den nästa Briar!

Nu däremot är jag helt död, tror jag ska krypa till kojs och försöka att inte fastna framför någon spännande dokumentär om krigsskepp eller så inatt ;)

Imorgon är det nya tag, men efter dagens plugg känns det lättare -jag hoppas att det inte är någon falsk trygghet jag har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0