Låt oss tala politik...

Ang. De rödgrönas förslag att avskaffa R.O.T och R.U.T
Jag är tudelad, för jag tror verkligen på R.O.T (renovering-ombyggnad-tillbyggnad)! Jag tror att det är lösningen på bostadsbristen, ombyggnad kommer alltid vara billigare än nybyggnation. Däremot kanske inte R.O.T är rätt utformat idag, min åsikt är att R.O.T skall vara för aktörer på fastighetsmarknaden och inte privatpersoner, men avskaffas bör det inte -OMARBETA!

R.U.T där emot, vem fan har utnyttjat det? Jag känner ingen som har dragit av för "hushållsnära tjänster", vem har råd med det egentligen? Ja, jag gissar på den feta övre medelklassen och den är vi ju få som tillhör eller hur? Jag är i alla fall inte för fin för att ta hand om min egen skit så där håller jag med, avskaffa skiten snarast! Pengarna som tjänas in där kan investeras i så mkt bättre saker -som kaffe till våra äldre!!!

Låt det gå snabbt till valet, nu vill jag inget hellre än att bli av med allianshelvetet... Och speciellt vår bostadsminister, eller ja -bostadsminister är han ju inte eftersom en sådan tydligen inte behövs, men han är ansvarig för boende frågor... Har han under sina snart 4 år på posten gjort något för att minska bostadsbristen?
Nu tänker ni ägarlägenheter, men jag säger pytsan...
Ägarlägenheter är ingen lösning för de unga vuxna, det är för de som redan är etablerade på marknaden -när ska regeringen skippa sin övertro till flyttkedjor???

Ni som röstade fram den här blåa sörjan borde skämmas!

Kommentarer
Postat av: cicci

Kaffe vad sägs om riktig mat istället för den jävla kylda maten!!!

2010-03-04 @ 17:21:37
URL: http://ciccisbubbla.blogg.se/
Postat av: Mamma

Egen tacokrydda

För 2 personer.



Egen kryddblandning till tacos. Den typiska tacosmaken är spiskummin så ta inte bort den ur blandningen.





Källa: Kaneta

Uppladdad av: Kaneta



Ingredienser

2 tsk salt

2 tsk vitlökspulver

2 tsk chilipulver

2 tsk spiskummin

2 tsk lökpulver

2 krm cayennepeppar

1 msk paprikapulver

1 msk oregano

2 tsk maizenamjöl



Tror att det är det här eftersom alla recept innehåller ungefär samma ingredienser.

puss och kram

2010-03-04 @ 18:19:27
Postat av: Nina

jag skäms inte ett dugg ;)



ojojoj men ni får nog mysigt på parmiddag å jag får sitta i min ensamhet fniss

2010-03-04 @ 18:51:31
URL: http://ninanorlin.blogg.se/
Postat av: Ofelily

SKÖNT att höra att ngn inte gillar alliansen o står för det! Själv är jag för oinsatt för att argumentera, men är född röd som jag brukar säga. ;-)

Hittade hit via Maggans blogg förresten.



Ska kika på lite fler av dina inlägg nu, verkar vara i min smak. =)



Kram på dig!



/O.

2010-03-07 @ 01:44:21
URL: http://randigatankar.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0