Sommartradition

Jag är en bokmal av stora mått och därför har jag tagit upp mitt årliga sommarnöje med bokläsning, på 3 dagar är jag inne på min andra bok och jag älskar det.
När det är sommar läser jag allt, chick-lit, biografier, krigsstrategiböcker och sist, men inte minst: DECKARE!!!
Men deckarna har inte kommit igång än, jag har en Mari Ljungstedt och en Mons Kalentoft som ligger och väntar -men först ska jag läsa klart Andreas Carlssons -Live to win, låtarna som skrev mitt liv.

Boken jag läste innan dess var Elsas Mode, en chick-Lit av Sofi Fahrman. En bok som lovade mycket, men som inte levererade hela vägen fram. Den har av resencenter jämförts med Denise Rudbergs underbara "storlek 37" vilket satte mina förväntningar högt, men att jämföra denna egocentriska framgångssaga med Denises underbara böcker är som att säga att GB:s Big Pack-glass är som Ben&Jerry...
Men boken är ett bra tidsfördriv, men inget som får mig att vilja läsa från pärm till pärm...
Mitt betyg blir därför LL+
Mer än så kan jag inte ge till en bok som lovar runt och håller tunt...

Men fler recentioner lär följa under sommaren, och boktips mottages tacksamt!
Gärna av lite mer okända författare, jag älskar nya bekantskaper! Finns det någon outstanding självbigrafi jag bör läsa, en deckare jag inte får missa eller en Tom Clancey bok som är underbart bra?
Tipsa tipsa tipsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0