Live to win

Bok nummer 2 lästes ut under eftermiddagen och gav mig hjälp att motivera mina beslut och få mig att stå stark i det jag tycker och vill.

Boken är en biografi skriven av Andreas Carlsson, Mr Idol och är i mitt tycke så mycket mer än en biografi -det är en självhjälpsbok i stil (och kanske bättre än) Mia Törnblom och Co som betonar vikten av att vara sig själv och gå sin egen väg där magkänslan får bestämma.
Det finns ingen tvekan om att Andreas är en man som har lyckats med mycket och som faktiskt helt öppet och ärligt delar med sig av sina erfarenheter.
Boken griper mig, handlingen är inte lika extrem som Jena Jeamssons biografi, men den fängslar mig och jag läste ut den på i runda slängar 18 timmar (då är sömn, matpaus och skola inräknat under den tiden...). Jag ville helt enkelt veta mer om denna spännande människa...
Språkligt blir det nog inget Pulitzer, men en man av han kaliber behöver inte det -hans erkännande finns i form av tusentals guldskivor och en låtskatt utan dess like.

Live to win -låtarna som skrev mitt liv får LLLL av mig, helt klart en bok ni bör läsa i sommar. Visst svider det i vissa Jante-svenskars hjärtan att läsa om hans framgång. Men Andreas är en self made man och han förtjänar all cred.
Nu mera är Andreas min favorit i Idoljurryn, sorry Bagge ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag bara måste få låna den boken av dig - skulle så gärna vilja läsa den! :)

2010-06-07 @ 14:08:41
URL: http://www.ihuvudetpajohanna.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0