Idealisten

Jag har länge tänkt läsa Thomas Bodströms böcker och har äntligen kommit igång, som vanligt så kastar jag mig in mitt i serien i bok 2 av 3. Men det gör inte så mycket för läsupplevelsen, som läsare förstår jag huvudpersonernas historia tillsammans och därför är det lätt att hänga med.
2 mord i Riksdagen, tillsynes utförda av rasister visar sig ha en helt annan förklaring. Inget är vad det verkar och det lockar. Boken är kanske inte den mest explosiva där man hela tiden sitter med en puls på 200, men den fångar mig. Det är en bok jag njuter av att läsa, men som inte ger mig några större problem att gå vidare efteråt. Jag gillar miljön och det faktum att den är rätt unik. Men jag saknar en huvudperson som jag verkligen gillar, det är snarare Petra som är spännande än de faktiska huvudpersonerna Mattias, Susanne och Gerd...
"Idealisten" är en bok som gör sig bra på stranden i sommar och du läser ut den snabbt, men om du bara ska läsa en bok i sommar så tycker jag inte att du ska välja den här.
Mitt betyg blir LLL.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0