Väderkaos...

Milt uttryck kan man ju kalla det snökaos: ett evakuerat dagis, en skorsten som höll på att rasa och stadsbussar som var försenade med minst 35 minuter... Härlig start på ett jobbpass liksom ;) Kom 12 minuter för sent trots att jag tog bussen som enligt tabell grå 16:15 (bussen innan går 15:45, inte direkt så att man kalkylerar med att bussen ska vara så pass sen att man tar en buss som går 30 minuter innan den man hade tänkt ta  -å andra sidan var nog inte den bussen 35 min sen för jag stog på busshållplatsen 16:05...)
Men trots förseeningspaniken och det faktum att jag såg ut som en polsk hora efter att ha pulsat fram i snöstormen hade jag trevligt på jobbet :D
Jobbade med några av de allra bästa kollegorna idag och det livar upp =D

Dessutom hade jag två väldigt söta flickor inne och handlade tillsammans med sin pappa. De var väl någonstans mellan 3-5 år och lite lagom kloka som barn kan vara ;) De stannade och tittade på ett tidningsomslag som de började diskutera:
-Jag vet vem det är, det är prinsessan Victoria
-Ja, och det är hennes kille
-Men, hon har ju blå klänning på sig -betyder det att hon är prins?
Det var i det läget jag vek mig, barns funderingar är så underbara ibland. Deras tankemönster följer liksom inga enkla regler, klart det största glädjeämnet idag!

Det näst största glädjeämnet var annars att underbara Angelica körde mig hem så jag slapp mer busstrassel -jag har så fina arbetskamrater!!!

Nu är min plan att jag bara ska slänga på svtplay och se mästarnas mästare, missade ju det totalt igår, och njuta av att jag är ledig nu ;)

Ta det lungt i snökaoset nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0