Buss i snöstorm

Nog för att busschaffisarna som kör min buss är dåliga i vanliga fall, men tänk er att åka med en av de idioterna i snöstorm: vi höll på att ränna rakt in i en stenmur innan vi ens var ute ur Laholm!!! Lägg sen till det faktum att varken plog- eller saltbil hade varit ute på vägarna -till och med E6:an var vit när vi åkte över den! Snöröjningen i den här staden är, som tidigare nämnt, ett skämt!

Dagen kommer annars ägnas åt tentaplugg, vilket jag inte är ett dugg motiverad till!!! Dessutom måste jag köpa nytt cykellås eftersom mitt har frusit sönder (hur är det ens möjligt, en sån sak som bara kan hända mig tror jag...), och för att toppa denna dag så ska jag tvätta ikväll -känns på något sätt som om det är väldigt mycket måndag idag!

Men nu ska vi tänka lite glada tankar, radion spelar Calle Kristiansson med Walking in Mephis och jag äter kanelknäckemackor till frukost med en värmande kopp te invirad i en filt, trots iskylan här inne är det rätt mysigt faktiskt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0