Weeei!!!

Fy fan vad kul det är att köra, känner mig som en liten fjortis -men det är ju så kul!!!
Har en väldigt bra och pedagogisk körskolelärare som verkligen kan förklara så jag förstår vilket är ett klart plus. Att han är lugn som en filbunke gör liksom inte det hela sämre :P
Jag måste säga att jag i nuläget är sjukt nöjd med min körskola...
Och målet känns inte allt för långt borta!

På lektion 1 & 2 har vi hunnit med:
*Lektion 1 Landsvägskörning från galgberget via Wapnö till nissastigen
*Nissastigen till slottsmölerondellen, vänster ner mot Furet vidare upp vid bilprovningen
*Högersvängsövning runt kvarteret vid Rejmes
*Vidare till Vallås, rondellen upp på växjövägen, rödljusen, trafikomläggningen vid sannarp, rakt fram vid rondellen vid Wrangesleden, höger vid Jehovas vittnen
*Väjningsplikt och svänga i villaområden med 2 meters snö vallar
*Köra hem till mig!
*Lektion 2 starta från fickparkering utanför körskolan, ut på brogatan och vidare in på Karl XII väg, svänga upp mot sjukhuset och ut på järnvägsleden, vänster i rondellen för att ta oss in på Laholmsvägen (mkt rondeller, rödljus och trafik)
*Svänga ner mot hamnen vid högskolan, mkt att tänka på med bilar, cyklar och gångtrafikanter -galet rörigt där!
*Krypkörning i Hamnen
*Växelhantering, mkt upp och ner där
*Mer väjningsplikt, våga möt lastbilar (biltemas centrallager får galet mkt transporter...)
*Köra tillbaks via östra stranden upp på laholmsvägen och sedan höger vid högskolan, mkt olika hastighetsbegränsningar och väghinder.
*Över växjövägen ut bakom sannarp och öva vänstersvängar
*Köra naturliga vänstersvängar på vägen hem för att lättare hitta dragläget...

Måste säga att jag är nöjd, har utvecklats något enormt på bara 2 lektioner! Men tyvärr kan jag inte ut o köra med svärmor igen förens på fredag -jag som vill köra nu!!! Tur att vi körde en sväng igår i alla fall!


Kommentarer
Postat av: linda

roligt o höra att du tycker d e kul!

2010-02-24 @ 15:57:58
URL: http://lindaakaviggo.blogg.se/
Postat av: linda

du har väl gått på ett träningspass med styrketräning med cirkelgång lr ngåot ? vad gjorde man exakt på d? för har planer på o gå på ett sånt. men frågan är, är d ett pass där man ska göra rörelser lika dant, lr är d med stationer o man tränar i sin stil lr?

kanske blev ett rörigt inlägg, förstår du vad ja menar?

2010-02-25 @ 13:21:26
URL: http://lindaakaviggo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0