Olycksbloggen?

Hmm, funderar på att byta namn på bloggen, vad sägs om "Din lilla olycka"?

Idag har jag gjort ngt jag inte gjort på mååånga år, jag har ramlat av hästen! Och det var en sån jävla skitgrej, men det räckte för att skrämma hjärtat på läktaren ;)

Red en för mig ny häst, Madison, och allt flöt fint... Han var lite stel, men började mjukna, gick fint på tygel och jobbade under sig... Så skulle vi ta en liten cavaletti och sedan göra halt... Men Madison och jag missförstod varandra rätt bra, han lyfte inte riktigt på hovarna och drog liksom benen efter sig... När jag då gjorde förhållning snubblade han och jag tappade balansen, vilket gjorde att han tappade balansen och gick ner på knä och jag for över huvudet -i ultrarapid...
Landade på huvudet (tackar fan för att man har hjälm), sen axeln och på något sett vaden....
Kände ingenting just då, antar att det var adrenalinet, men nu -SMÄRTA!
Men Madison var pigg och glad igen, inte en skråma -vilket kändes riktigt skönt! Men herregud vad skakis jag var när jag skulle sitta upp igen, det är inte som förr... Men som de säger -man måste upp igen och nästa vecka är det glömt!
Och tänk vad bra, då blir det ju tårta nästa vecka -ända är ju att jag måste baka den ;)


Kommentarer
Postat av: cicci

du får göra headern själv om du tänker ändra=P

Och vi är inte 13 längre våra kroppar har åldrats och vi får faktiskt ont!!! Och man blir inte en bra ryttare förens man ramlat av 100 ggr. Jag har typ 96 ggr kvar=)

2009-09-22 @ 00:07:46
URL: http://ciccisbubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0