Även jag har tajming

Då var det gjort, de big inköp of the year...
Slut på frysandet (blåser storm här idag, det höjer inte direkt temperaturen...), nu hoppas jag att jag inte behöver säga "de é kaaaalt" på hela vintern för jag har köpt jackan! Hade i och för sig bestämt mig för en vit vaker sak som levererades till affären idag, men när jag kom dit och upptäkte att de hade fått in samma jacka i rött som dessutom den übertrevliga expediten för att citera "den är som gjord för dig" ja, vad var det då att tveka om?
Så nu är jag, liksom resten av den här stan typ, medlem i röd(jack)armén...
Och nu ska jag ut på stan för att inviga min jack, måste nämligen ha ny mössa och nya vantar eftersom mössan jag har bara är ett stort hål (när det blåser så här kan man inte ha pannband...) och vantarna har förlorat all värme efter 3 vintrar och ex antal tvättar!!!

Och angående rubriken, när jag klev ut från Intersport så föll vinterns första snö...


                               Snön faller så vit, så föll jag för dig
                             När kommer du hit, till mitt vinterland


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0