Allt du inte trodde du behövde veta...

Nu är det dags igen, ett typiskt bloggfrågeformulär...
Läs eller skippa ;)

1. Hur gammal är du om fem år?
eeeh, 26, påväg mot 27 -vad är det för fråga egentligen???


2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Mina kursare i finansieringen, och sen Jenny -tror vi tillbringade i alla fall 4 timmar ihop idag... Annars var väl rösterna i huvudet det ständigt återkommande sällskapet ;)


3. Hur lång är du?
169,5 cm från topp till tå...


4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Törs jag svara saningenligt? Femte Harry Potter-filmen, och den fick mig att längta efter den sjätte...


5. Vem ringde du senast?
Mamma, men inte fan svarade hon...


6. Vem ringde dig senast?
Micke :D


7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Just nu äter vi. Annars har vi redan städat klart. Så det blir väl kaffe och läsa tidningen för 5 gången"
Från hjärtat angående prevas srtändi


8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Berorpå situationen, men ringa är smidigare....


9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Har bara mamma...


10. När såg du senast din mamma?
I helgen, och det dröjer bara 2,5 vecka tills nästa gång =D


11. Vilken ögonfärg har du?
Blåa, lite skiftande i nyansen beroende på sinnesstämning...


12. När vaknade du i dag?
06:30, 20 minuter innan klockan ringde av en mardröm -igen :(


13. Vilken är din favoritjulsång?
För det vill man ju tänka på i maj, just nu känns alla jävligt överskattade...


14. Vilken är din favoritplats?
Hallshuk och Los Norsholmo


15. Vilken plats föredrar du minst?
begravningar...


16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Jag hoppas att jag är en framgångsrik och etablerad mäklare, antingen under eget namn eller på ett kontor där jag har stor utvecklingspotential.


17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Mörkret i skogen, ibland gör det väl det fortfarande -mörker är läskiga grejer!


18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Greey's anatomy nu ikväll, Izzy Stevens är en kvinna som sätter folk på plats!


19. Hur stor är din säng?
90×200, kanske inte den största -men den bästa som finns för min rygg!


20. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär, men börjar bli mer och mer sugen på att köpa en bärbar -bra att ha... Fast å andra sidan, den jag hade i ljungby var jäkligt jobbig. Men det har väl hänt lite sen dess hoppas jag!


21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Jag har en oversizad t-shirt som det står (stod, texten syns knappt längre...) Holmen paper på ryggen....


22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två, men använder bara den ena (till skillnad från min bror, prinsessan på ärten som har SJU kuddar...)


23. Hur många landskap har du bott i?
Tre, Östergötland, Småland och Halland...


24. Vilka städer har du bott i?
Nu beror det ju på hur man räknar städer, men jag började i Vånga (håla), flytade till Norsholm (mysig byhåla), vidare till Ljungby (den ända vattenpölen med stadsrättigheter), sedan Laholm och nu har jag landat i Halmstad -sen får ni avgöra själva om de räknas som städer allt...


25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota, i alla lägen...


26. Är du social?
Ja, när jag vill...

27. Vilken är din favoritglass?
Oj, svårt, men trippeletto är aldrig fel!

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Chokladmousetårta


29. Tycker du om kinamat?
Finns det ärligt talat någon som inte tycker om det?

30. Tycker du om kaffe?
Jag har inget otalt med kaffe, men jag väljer att inte umgås aktivt med kaffe...


31. Vad dricker du till frukost?
Juice om jag har det hemma, annars vatten -Te när jag är hos mamma...


32. Sover du på någon särskild sida?
Jag är som en hund, jag sover med ryggen trygt mot väggen för att förhindra smyganfall bakifrån...


33. Kan du spela poker?
Ja, och jag är grym på det!


34. Tycker du om att mysa/kela?
Hmmm, fler dumma frågor på lager? Gör inte alla det?


35. Är du en beroendemänniska?
Defenitivt, men beroendena växlar över tiden...


36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
mmm, mattanten på min lågstadieskola...

37. Vill du ha barn?
Hmm, återkom om tio år så kan jag svara på det...

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, men sen kan jag väl hanka mig fram med lite franska och spanksa (har ju faktiskt mvg i både spanska A och B...)


39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja, men bara som medpassagerare...


40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet, är det liksom ens något annat alternativ?


41. Vad spenderar du helst pengar på?
Kläder, men tyvärr blir det mest räkningar och mat...


42. Äger du dyrbara smycken?
De har ett sentimentalt värde i alla fall, sen vet jag inte om de är värda något för andra...


43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
24, alla kategorier!

44. Kan du rulla med tungan?
Ja, det tror jag...

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Det varierar, Cicci är sjukt kul, mamma är underfundig, Lasse och hans kompisar visar ibland tecken på att bli blivande stå-up komiker, Micke kan få mig att skratta så jag kiknar... Alla är liksom roliga på sitt eget sätt!

46. Sover du med gosedjur?
Numera sover de på golvet under överkastet, men Kompis kommer upp i sängen ibland när demonerna är som värst...


47. Vad har du för ringsignal?
Just nu är det Scotts med "Jag tror på oss"


48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Mamma har i alla fall...


49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Lite mappar...


50. Flirtar du mycket?
Bara med Micke...

51. Kan du byta olja på bilen?
Jepp, jag lärde mig lite av att jobba på mack faktiskt...


52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nepp...


53. Vilken var den senaste boken du läste?
Process- och straffrätt,så upphetsande att man spyr...


54. Läser du dagstidningen?
Läser Hallandsposten hos Micke och aftonbladet/expressen/NT på nätet...


55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Yes, Fastighetsnytt....


56. Dansar du i bilen?
Jag diggar i alla fall


57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
RIx of course

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Timmarna jag har jobbat under april...

59. När var du i kyrkan senast?
Ehh, tror det var när vi tog studenten...

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Anne Sylvan, the one and only... Men Ulla Nerman var inte helt fel hon heller...

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Jag campar INTE


62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Micke som såg till att jag kom hem och mamma som servade med mat och underhålning hela helgen!!!!

Så där ja, nu var alla frågor besvarade och nu är det er tur!!!
Jag förväntar mig att åtminstonde Cicci och Linda ska svara på frågorna i sina bloggar, men ni andra får gärna göra det med -skicka bara en länk i komentarerna så jag får se era svar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0