Norsholm vs. Halmstad

En del av mig vill jättegärna åka neråt imorgon (finns en massa fördelar med det: träffa hjärtat, komma hem till mina grejer -hatar att bo i kappsäck osv), men en del av mig vill stanna här -sommar är liksom Norsholm!!! Det finns så många jag ännu inte hunnit träffa och så mycket jag inte hunnit göra... Inte ett endaste litet dopp i Roxen (glömde bikinin hemma), ingen tur in till city (nej, det var inga affärer öppna vid 03:30 i lördags morse när Cicci och jag sjöng oss genom stan), inget Gin-Rummy...
Det är sommar, det är så alla sommrar sett ut och nu måste jag skaffa nya traditioner, hitta nya favoritsommarställen... Och oavsett vad folk säger, Halmstad är ingen jättelockande sommarstad: Bara en jävla massa stockholmare, fiskmåsar och urusel rea (beroende på att det inte finns några affärer)... Lite bittert kanske, men i Norsholm har vi i alla fall världsturism tack vara kanalen!!! Idag var det tex en båt med australienare som rök ihop med ett gäng holländare för att vederbörande inte kunde slussa. Holländaren var dessutom mycket osams med sin fru -det är sånt som är humor när man sitter på slusskanten med en glass i munnen och hunden rullandes i gräset bredvid!!!

En sak till som gör att det suger att åka buss ner imorgon är att det kommer vara lika underbart väder imorgon som det varit idag, och jag ska sitta instängd i en buss mellan 11-15:30 (+ 30 minuters bilfärd från Markaryd till Laholm...). Men ja, jag måste ju, livet finns ju faktiskt på västkusten just nu, och hur jävla bitter jag än låter så är jag så in i bängen glad över att jag inte jobbar kvar på statoil!!! Tror inte jag hade klarat av det jobbet en sommar till, man måste få varriera sig lite! Och så jäkla kul är det inte femtifjärde gången på en dag som man säger åt kunden att man måste trycka på den gula knappen innan man kan tanka kontant...


Kommentarer
Postat av: Jessica

After work tisdagen den 30 juni klockan 19,00 på bulls =) Jag har redan fått med mig en del =)

2009-06-23 @ 17:35:37
URL: http://laid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0