Nu luktar det bränd plast i hela lägenheten! Alt. Hur man lättast förstör en morgon...

Ibland börjar morrnar bra:
Man vaknar pigg och utsövd 10 minuter innan klockan ringer, man skuttar upp ur sängen, tar ett underbart bad och äter sedan en gudomlig frukostbuffé (dessa perfekta morrnar inträffar oftast i mina drömmar...)

Andra morrnar blir det som idag:
Klockan börjar leva jävel alldeles för tidigt, man masar sig upp med rödsvullna ögon och påsar under ögonen, vrider på duschen som antingen a) skålar dig eller b) förvandlar dig till en isbit -självklart utan mellanting mellan alternativ a och b.
Sen bestämmer man sig för att lyxa till sin yoghurt med lite bär: så fram med bären ur frysen upp i en skål och start micron... SOM  BÖRJAR BRINNA!!!
Som tur är har min pojkväns microeldande lärt mig ett och annat, så istället för att drabbas av panik drog jag ur kontakten fort som fan, lyfte ner micron från hyllan och bar bort den till franska balkonen och släppte ut röken (kände att jag inte kunde slänga ner hela microhelvetet liksom...). Så nu är jag microlös!!! Och extremt utfattig så jag har defenitivt inte råd att köpa en ny!!! Och hela lägenheten luktar apa och är totalt utkyld eftersom jag har alla fönster öppna för att vädra...
En jävligt bra start på dagen om jag får säga det själv....

Men nu när allt har gått åt helvete nu på morgonen kan det ju knappast bli värre eller hur?
Och det är ju bra för klockan 11 smäller det!
Anställningsintervju!!!
Jag är nervös, gäller ju att göra riktigt bra ifrån sig nu!

Sen är det ju hemfärd!!!
Äntligen!
Känns som om jag kommer sova rätt bra på bussen, men ska bli så jäkla skönt att komma hem!!!

Och innan dess måste jag och hämta mitt bokpaket, lagboken kom igår -men hann ju inte tillbaka tillHalmstad innan affären stängde!!!

Men nu ska jag spana in på hitta och se vilken som blir närmaste vägen till intervjun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0