Ibland kan måndag bli världens bästa dag...

Igår började som en riktig skitdag:
Jag vaknade med molande värk i ryggslutet (första tanken, shit inte igen -jag har INTE råd!), grått och trist ute med något som liknade snöfall och en kraftig måndagsångest...
Var tvungen att ta mig till skolan till 13 och drog ut på det i det längsta innan jag tog 12 bussen in...
Ringde lite slösamtal och fick lite kul nyheter:
Min kära bror kommer förhoppningsvis hit nästa helg (någon chans att du kan lura med mamma, jag har 2 lägenheter till mitt förfogande den helgen...)!!!
Sen när jag var 1 hållplats ifrån min ringde telefonen, ett Halmstadnummer...
Och det var en mycket serriös tjej som ringde från företaget jag var på intevju hos för 1½vecka sedan och talade om att det nu var dags att tillsätta platserna (tänker att det är kört, de har valt någon annan...) och frågar om jag fortfarande är intresseard (yes mam)... Så vid 12:55 igår blev jag med jobb :P Men vill inte riktigt ta ut något än eftersom papprena inte är påskrivna än, men det sker nu till månadsskiftet!!! Sen lovar jag att berätt vilket företag det rör sig om och vilka arbetsuppgifter :P

Måndagen började helt klart att arta sig där...


JÖKen gick kanon och marknadsrätten känns greppbar.. 3h föreläsning bara rusa iväg och det samma gjorde jag när föreläsningen var slut, dags att ta mig till Los Laholmos igen...

Eftersom det är sportlov för ungdomarna här nere var vår ridlektion tidigarelagd, bussen var ute 16:50, 17:00 åkte vi till stallet -därimellan hade jag byt kläder och tryckt i mig två knäckemackor på stående fot :P

Väl i stallet fick jag Pacion som för en gångs skull var riktigt kelig, tror han hade vaknat på rätt sida :P

Och lektionen, vilken lektion, jag jobbade rejält och fick ner Pacino på tygeln direkt och han gjorde allt jag bad om =D Vi red mest dressyrövningar, men fick avsluta med ett par språng och jisses vad bra allt gick... Pacino var som en dröm helt enkelt!

Han fulländade min måndag!!!


Men nu är det tisdag och idag känns som en lovande dag...

Solen steker ute, sitter i solskenet i fönstret och pluggar :P

Blev kvar i Laholm, skulle ha åkt hem och satt mig på biblioteket och pluggat -men insåg att jag förmodligen har det lugnare här eftersom Micke är på jobbet och det inte finns några störande ljud som det finns på biblioteket...

Har tagit mig igenom halva marknadsrättsboken och planerar att ta den andra halvan nu efter mitt lilla frukost/bloggbrejk...

Sen när hjärtat kommer hem kanske vi kan ta en promenad, alltid trevligare när man är två...

Men nu ska jag slänga mig över min bok igen...


Ha det bra i solen alla nu!


Kommentarer
Postat av: Kersti LUNDBERG

Utsäkta att jag frågar men någon Margareta fyller 20 år den 24 (Mickes syster eller?)vilket min telefon talat om för mig några gånger. Hur gör jag?

Puss och kram Mamma

2009-02-17 @ 12:25:28
Postat av: linda

roligt att du fått jobb... berätta mer om d sen när du skrivit på kontraktet =)

2009-02-17 @ 14:56:47
URL: http://lindaakaviggo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0