Gårdagens debatt

Missade debatt igår, men ser det på SVT PLAY nu...
Jisses, Åsa Waldau sitter och glorifierar sig och sin församling...
Och hävdar att hon inte visste något om Helges spel...
Herre gud hur kan människan vara så dum?
Hon hävdar att Knutby är en helt vanlig pingstförsamling, om det är sant måste ju varje pingstförsamling bestå av manipulativa ledare som hyllar döden, som anser att mannen är till för att lydas och att ledarens ord är lag...
... Men varför finns det då inte fler manupulerade barnflickor som mördar fruar?
Jag hävdar på inget sätt att pingstkyrkan i stort är normal, men så twisted som Knutby kan de bara inte vara? Snälla säg att det är så!
Jag delar inte på något sätt pingstkyrkans åsikter, men all kan väl inte vara totala idioter? De borde ju rimligen bara vara lite pantade...

Ååå, nu pratar de om en bok kallad Knutby-Koden, den tror jag helt klart är läsvärd... Även om "kristibrud" hävdar att allt bara är strunt och samma sak med den där stollen till pastor hon har med sig...
"Vi talar om vårt hemland, att vi längtar hem..." <-- här syftar han på himlen, hur kan man kalla det för hemland? Det är det där blåa med moln på som är hem endast för fåglar och flygplan...

Nu hävdar de att media bedriver häxjakt, serriöst? Hur kan det vara häxjakt, de är ju precis vad de har gjort som rullas upp...

Hehe, nu är dem osams, ni måste se det här...
Lilla Åsa hyllar dödslängtan, lever fint på hela dramat med det nya spat och bokskriveri... Hon är ju bara kåt på uppmärksamhet,

Ringmor Robért är nog den mest vettiga av alla i debattprogrammet, även om hon måste ha det mest psykiska påfrestande jobbet av alla kring sekten knutby, hon är psykolog åt Helge Fossmo och samtidigt även ofrivillig kontaktperson för avhoppare, anhöriga och blivande avhoppare från Knutby...
Hon pratar inte bara om mordet utan även om alla barns lidande, det känns bra att någon kan fokusera på dem som utsätts för ofrivillig hjärntvätt...

Janne Josefsson är kung: Hur vet du att det är gudsvilja?
Åsa: ehh jag vet inte alltid, men han har sagt till mig
JJ: Hur kan du veta att han pratar med dig? Du har ju sagt det i dina predikningar
Åsa: det har jag aldrig sagt, men jag skämtar mycket i mina predikningar...

Nu intervjuas en avhoppare, Marina, som spelar sig själv i Knutby - vägen hem...
Hon törs inte ställa upp i Debatt för att hon är rädd för ledarna, bla Åsa...
Hon pratar om sektliv, om tukt (isolerad från församlingens gemenskap och hennes demoner sätts i fokus, som upprorisk måste man ha djävulen i sig). Själva isoleringen började efter mordet när hon ifrågasatte det som hänt...
Maktbegäret gör hela församlingen destruktiv...
Shit, tjejen är medveten :P
Oj, nu förnekar Åsa allt ihop, hon har inte tuktat någon, men Marina säger inte hela sanningen: men människa, vad är sanningen?
Nu hävdar hon att Marina ljuger...
Jag blir bara förbannad!!!

Haha, Åsa Waldau heter drottning Thirsa i församlingen!

Nu träder pressansvariga Kristina Kuling fram och säger att hon blir djupt kränkt, herregud alla blir ju kränkta idag... Jag tar tillbaka, hon måste ha det värsta jobbet i knutby -tänk att försvara galenskapen...

Haha, spola fram till 38 minuten... Man får höra Åsa Waldau predika, haha... Hur ska hon trassla sig ur det här?

Ni får ursäkta att jag skriver så här ostrukturerat, men njag blir så irriterad när jag hör allt det här...

Jag tar tillbaks det som jag sa ovan om pingströrelsen, nu sitter en pingstpastor som hävdar att språkbruket i knutby är vanligt förekommande i hela pingstförsamlingen...
men han har en vettig åsikt: att ledarskapet i Knutby ska avgå!


Ojojojoj, hela debatt är värt att se: Janne Josefsson är kung!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0