Tid som gått, flytt och komma skall?

Jag har stängt av mig från bloggosfären ett tag, landat och andats utan att lämna ut mitt liv till er -och det behövdes!
Har haft en underbar vecka, men som alltid är underbara veckor för korta! Mor och bror kom i onsdags och stannade tills i lördags, en intensiv och underbar tid men alldelles för kort!
Traditionsenlig men ändå otraditionell jul tillsammans med hjärtat och hans familj -riktigt fullt hus det! 8 människor och 3 hundar i en 2:a -och inte ett enda gräl! Jag som alltid trott att jular med fler är 4 personer inblandade blir som i "Tomten är far till alla barnen"! Många fina klappar blev det också, har nog trots allt varit en riktigt snäll flicka i år!
Och skidåkning på juldagen, Vallåsen är ju igång för fullt och jag, Micke, Lasse och Patrik hade det superskoj!
Men sen försvann orken på annandagen, efter att mor och bror åkt hem fick jag omvänd lappsjuka! Micke fick åka själv ner till Förslöv och fira jul igen med hans syster med familj, själv låg jag hemma och njöt av tystnaden och kurrerade min enorma huvudvärk! Välbehövligt för att orka med reastressen på söndagen! Vi besökt Eurostop och inhandlade foxy nyårsklänning, besökte on-off i en dryg timme (män och teknik...) och sen biltema på det och den omvända lappsjukan var åter på plats!
Mitt syndrom satt i igår när jag åkte in till stan för att reafynd, orkade inte mer än att byta storlek på understället (hade varit lite för optimistisk när jag jag storleken till tomten...) och lämna tillbaks en tröja på Gina (stog i 20 minuters kö bara för att lämna den, orkade inte ge mig in på jakt efter något annat efter det!)
Dagen har varit vigd åt pluggande, men det var när på att det gick i stöpet för jag vaknade imorse och var på riktigt uselt humör -men det gick över så fort jag såg att det snöade ute!!! Blev så glad, jag vill ju inget hellre än att få en vit tindrade nyårsafton! (okej, liten överdrift, det jag hellst vill är att åka hem till Los Norsholmo -måste hitta en helg som passar snart!!!)

Och just det, hjärtat har köpt en ny leksak, tänkte bjuda på ett smakprov på vad den kan göra

Den tar rätt snittsiga bilder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0