Om jag får bestämma!

Snön ligger över Halmstad, kanske inte så mkt som hemma, men det är vitt =snön ligger över Halmstad! Det är inte som det brukar eftersom snö tidigare varit utrotningshotat i Halmstad... Halmstad är det eviga regnandets stad och då finns det liksom inte plats för snö, man måste välja -snö eller regn, för man kan inte minsan få allt...
Men nu alltså snö, dessutom i december!
Sen jag flyttade hit för 2½ år sedan har det snöat en gång, det var på måndagen i påskveckan för 2 år sedan (anledningen att jag mins det är för att jag hade tenta den morgonen och det var 30cm snö som kom från ingen stans och gjorde staden lamslagen. Dagen efter skulle jag ta tåget hem och underbara sj lyckades få en 4h resa att ta nästan 8...).
Snö funkar inte så bra på västkusten, eller snön funkar -är faktiskt precis som vilken snö som hellst (fast lite mindre vanligt förekommande dårå)... Men snöröjningen, den sköts förmodligen av någon som tror att snö försvinner av sig själv om tillräckligt många människor halkar på den! Men hey, det ger ju utrymme för en jäkla massa roliga youtubeklipp när folk ramlar och slår sig eller får bredsladd på cykeln (inte ofta man kör så fort att cykeln sladdar liksom...). Men  jag menar bara att om jag hade bestämt i den här staden då hade jag genast införskaffat ett per regäla plogbilar (inte sådan dära golfbilsfjantar som används idag alltså) och en jävla massa salt/sand och på så sätt spara in sjukvårdskostnaderna för alla som halkar och bryter lårbenshalsen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0