En bra lördag för en bra tjej

Lördagmorgon, rätt grått och trist ute men vad gör det?
Nej precis, här ska vi tänka positivt!
Jag ska göra bra saker idag eftersom jag är en bra tjej, så först ska jag gå och träna nu när gymmet öppnar 9:45 (de har jäkligt konstiga öppetider)
Sen tänker jag sitta i soffan och njuta av vinterstudion eftersom skidåkning är en av de sporter som gör sig bäst på tv, jag är en sucker för det på vintern!!!
Ska försöka sy en liten trasa också och leta fram juldukarna, har du någon aning om vart jag har lagt de?
Sen ska jag ju jobba ikväll med, medan resten av kollegorna ska mumsa julbord och festa loss, men å andra sidan kommer jag varken vakna upp med svininfluensan (har läst att julbord sprider det värst av allt eftersom folk nyser på maten...) eller salmonella (Kock-Martin (=klasskompis Martin, men när vi pratar mat är han kock-Martin) upplös mig häromveckan om hur mycket bakterier det kan finnas på ett julbord...)imorgon och det är ju bra!
Och dessutom kanske jag kan övertala någon om att i alla fall gå ut och ta ett glas vin ikväll? Få lite stämning, dansa lite, någon? Eftersom julbordet ska vara på Hasses Lada så är det ju liksom inte direkt så att man kan dra dit efter jobbet...
Men inte vara bitter över det nu, jag gillar ju knappt julmat :P Och de lär knappast har vaken mammas berömda revbenspjäll eller köttbullar så det hade blivit en bantarkväll ju ;)
Och jobba en lördagkväll är inte så däringa värst ansträngande (oftast) och jag har trevliga kollegor kvar i butiken så vi fixar ju det ;)
men nu, gymmet =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0