Är din julgran ekologisk, kravmärkt och närodlad?

Ang. huvudnyheten på regionala tv4nyheterna
Jag tycker att kravmärkt, ekologiskt och närodlat är ett självklart val, men för helvete, GRANEN???
Okej, för mig har den väl alltid varit närodlad med det beror ju på att vissa i min närmaste krets (tänker inte nämna vem eftersom preskriberingstiden för sådana saker förmodligen är minst 25 år) har en förkärlek för att ta yxa och gå ut i närmste skog när mörkret lagt sig natten mellan 23-24 och plocka en fin gran. Men hur mycket gran finns det i södra Sverige? Om alla här nere vill ha en närodlad gran kommer inte granarna räcka till alla och användandet av uchligt fula plastgranar kommer att öka -har ni tänkt på det? Och hur bra är plast för miljön? nej just det... Jag tror inte på närproducerade granjävlar, punkt.

Dagen i övrigt, föreläsning mellan 13-15 -känner mig på banan men inte hundra -men en bra känsla i alla fall! Sen jobb och det gick lätt, men var lite segt kanske -kändes som om vi hade lite lite med folk inne, fast å andra sidan, som folk handlade i helgen kan man ju förstå det!
Fick reda på att det finns fler City Gross-bloggare med, ni borde verkligen titta in hos Mina, Anne och Johanna som är helt underbara flickor från förbutiken/kassan (Anne och Mina är ju dessutom lite halvläskiga halvchefer så jag får smygläsa deras bloggar ;P )
Sen stängning och hem, ringde Cicci som fick håla mig sällskap så jag slapp cykla själv i mörkret -det är ju löjligt hur mörkrädd jag är egentligen!

Har lovat att jobba imorgon 17-21:30 så just nu lagar jag mat så jag har något att äta under morgondagen, kommer nämligen inte vara hemma speciellt mycket! Ska plugga hos Marica från 9, sen direkt därifrån upp till skolan för föreläsning mellan 13-16, därefter in till stan och hämta ett paket och sen fort upp till jobbet :P
Känns som om jag håller ett högt tempo just nu, men det är det värt för att få åka hem på torsdag!!!

Men nu ska jag sussa, minst fem kvart i timmen!

MAMMA:
Jag hittar varken Lars-Ove och Birgitta, Micke eller Svens adress -kan du hjälpa mig?

Kommentarer
Postat av: Kersti Lundberg

lars-ove bor på ramsdalsvägen 37 Vendelsö

Sven Larsson Snäckers Kappelshamn Lärbro

De finns på eniro där du kan se postnummret. Micke har jag inte en anning om just nu, måste tänka lite

Puss och kram

När ungefär kommer du?

2009-12-09 @ 06:37:39
Postat av: Anonym

Söta Linda!

Är jag så gräslig? Älskar ditt inlägg om granen!

Du har en väldigt fin blogg. Kommer att titta till dig fler ggr & du är hjärtligt välkommen till min sida! Puss å kram!

2009-12-09 @ 19:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0