Tillbaka efter en dag på vift :P

Ojojoj vilket väder det är!!!
Halmstad lever verkligen upp dagar som denna, varenda uteservering är proppfull och folk käkar glass för glatta livet!!!
Själv satte jag mig 9:00 imorse på en buss som tog mig längre upp i Halland...
Första stoppet var Falkenberg där jag skulle byta buss, fast det visade sig att bussen jag åkte med dit var den som skulle köra nästa sträcka med. Så det blev ut genom bakdörren och sen snabbt fram till framdörren när jag insåg att det var samma buss, well well :P
Sen fortsatte resan genom en vårgrönskande landsbyggd, fram till Hallands största turistmagnet: Ullared (jaja, jag vet att affären heter GeKå:s, men eftersom jag var inne i alla affärer så var jag faktiskt i Ullared...)
Det kunde ni inte tro va?
Ett litet spontaninfall så där... Bara synd att det sammanföll med årets hitintills varmaste dag :P
Men å andra sidan hävdar metrelogerna att det ska hålla i sig ett tag nu så jag hinner nog njuta...
Hittade alldeles för mycket billigt så slutnotan blev inte så billig, men jag hittade i alla fall en vårjacka och det var ju därför jag åkte dit :P
Absolut inte mycket folk, men jag tror att PRO hade årsmöte eller något för jisses vad mkt pansionärer :P Och alla skulle prata med mig, jag måste se väldigt vänlig ut eftersom de alltid haffar mig...
Bussresan ham blev lite halvjobbig eftersom dagens skolungdom inte kan prata med varandra i normal samtalston utan måste skrika högt högt högt hela tiden. Men det var en bra busschaffis, han sa till på skarpen och sen blev det lite lugnare!
Hade 30 minuters väntetid i Falkenberg, men det gjorde absolut ingenting eftersom det fans gott om bänkar mitt i solen :P
Tillbaka i Halmstad igen vid 16:40, ett lagom heldagsäventyr...
Väl hemkommen dumpade jag prylarna inanför dörren, drog på mig nya jackan och gick ut och njöt lite till av solen...
Men magen kallade hem mig och nu ska jag fixa lite middag -Ikväll blir det chilli con carne, mumma!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0