Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig...

Den här dagen har bara flugit iväg, men jag har inte gjort det jag hade tänkt mig...
Föreläsningen imorse mellan 8-12 var väl precis som jag hade tänkt mig, Sven-Ola han tex med att klämma in 48 st båot (på svenska skulle vi säga bort, men halläningar är ju lite speciella...)
Efter det satta Jenny och jag oss med vårt grupparbete, delade upp områden och strukturerade upp det -känns som om det behövde eftersom vi båda kommer att vara upptagna med på annat håll de nästkommande veckorna och inte ha tid att träffas...
Sen ringde svärmor och undrade om jag hade tid att baka tårtor idag, så det var bara att kasta sig på första bästa buss ut till los Laholmos... När vi kom till DIAB (hon jobbar i köket där och vi lånade det till vårt bak) stog hennes arbetskamrater redo med tårta och pressenter för att fira hennes 50årsdag i förskott...
Supergod tårta och trevliga arbetskamrater hade hon, och till och med pojkvännen tittade förbi -men han missade tårtan *mohaha*
Så nu mellan 14-17 har jag bakat 2 stora tårtor (tårtbottnar kanske är mer rätt, själva garnityren ska på lördag morgon...) med roliga stoooora redskap... Jag önskar mig en sån stor visp/bakmaskin som de har när jag fyller år ;)
Sen bestämde vi att vi ska upp och städa lokalen imorgon, gäller ju att vara snäll nu när hon har skadat fingret -sen måste man ju ha något att konkurrera om när det gäller att bli favoritsvärdottern när den andra precis har fixat barnbarn åt henne ;)
Men nu är den stora frågan vad resten av kvällen ska ägnas åt, hade ju tänkt träna men jag jitter inte åka in till Halmstad och tillbaks en gång till idag :P
Istället tror jag att den blir en liten promenad och sen matlagning, men frågan är bara vad man ska laga? Och dessutom har pojkvännen lyckats med att producera en jäkla massa disk sen jag åkte hem igår morse så jag måste ju ta tag i den med -jag som har nog med disken hemma hos mig :P
Men ja, först promenad -disken är ett senare problem :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0