Varför en fredag ensam kan vara underbar!

En fredag ensam, när lönen (läs det knappa livsuppehållande medlet från CSN) har trillat in på kontot, kan vara helt perfekt...
Jag kan äta vad jag vill (just det älskling, en jäkla massa grönsaker!!!), ikväll blidde det ungsrostade rotfrukter (morötter, potatis, rödlök, paprika och champinjoner) med stekt fläskfile... Riktigt smaskigt + att det räcker till en lyxig lunch imorgon...
Jag har en stor påse godis med bara sånt godis som jag gillar och jag behöver inte dela med mig vilket gör att det räcker mycket mycket längre =D
Jag får se vad jag vill på tv = Doobidoo... Och jag kan fulsjunga med i alla låtar, dansa lite sköna salsasteg när ingen ser och bara njuta av gladmusik :D
Jag kan spela perfekt fredagsmusik, exakt efter vad jag är sugen på... Min spellista ikväll: Evert Taube-Möte i monsun, Miss LI-BA BA BA, Full Gainer - Lady in red remix, Dont cry for me argentina, Brev från kolonien, Irish rovers - No nay never, what do we do with the drunken sailor, the cure - friday I'm in love... Lite lätt schitzofrent, men det är fredag och jag vill glömma allt vad tentaplugg heter :P

Men det är klart att jag saknar dig hjärtat, att han dig att krama är ju det bästa! Hoppas att du har det kul ute i skolen och att du inte plågar de små liven allt för mycket!

Annars har det varit plugg hela långa dagen... Hade tentagenomgång med Gudrun mellan 10-12... Kändes faktiskt som jag förstog precis vad hon pratade om =D Linda + räkneövningar = Sant ;)
Extra kul när alla andra sitter som frågetecken, speciellt grabbarna bacvkslick som tycker att de är så äckligt smarta *hehe*
Sen hem till Sofia genom regnet (har varit riktigt härligt västkustväder idag, dvs regn på tvären) och plugga in 50 ventillationsfrågor, nu har vi bara 23 kvar + en jävla massa frågor till!!!
Passade på att ta ett par brejk med, träffade bla två helt underbara små knyten: En liten Taxflicka (långhårig, men söt endå) och en liten blandis med shi tzu i sig i alla fall... Gud vad jag saknar mina vovvar! Fia och Grynet, mina små änglar... För att inte tala om hur mycket jag saknar TÖSEN!!! Det är så ofattbart att det gått mer än fyra år sen du försvann! Men du är och förblir min stora kärlek gumman!!!
 Den vackraste någonin!

Nej nu blidde jag känslosam, tror det är tentaångesten som tar ut sin rätt... Men nu tänker vi på något annat:
Jag ska gå på bio med svärmor imorgon, det blir Rally Brudar... Tror att den kan vara riktigt rolig, har stora förhoppningar!!!

Och jag har ikväll köpt min andra julklapp: Till mamma, igen... tänk vad lätt det kan vara ibland... Men kan ju inte säga vad det är, mamsen är ju en av de flitigaste läsarna ;P

Men nu ska jag krypa upp i soffan igen... Det har jag förtjänat!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu måste du lära di att stava till shi tzu en av de allra viktigaste orden i vårt ordförråd!!!!

2008-10-25 @ 17:43:33
Postat av: Mamma

Jag tror att jag måste stavningsrätta texterna åt dig. Det heter inte förstog utan förstod. I övrigt har jag hämtat din film så den finns i Norsholm nu. Jag pratade med Håkan i Sollefteå i går kväll. Hanna tränar för att komma med i Alpina landslaget. Så nu behöver inte Lasse skämmas över att han blev omåkt av henne trots att hon var både yngre och dessutom tjej.

2008-10-25 @ 17:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0