Säg, är det konstigt om man längtar bort ibland?

Satt o slö-googlade lite på platser som betyder mycket för mig...
Fastnade för Hallshuk, mitt underbara Hallshuk! Kan inte fatta att det är 6 år sedan jag var där sist, känns som en oerhörd lång tid sedan... Men har väl aldrig riktigt vågat åka dit efter att pappa dog... Men nu har en idé fötts... Kanske dra ner till sommaren, inte säga något till någon och se om någon känner igen mig... Inte direkt som när bror åker ner som är en levande kopia av pappa... Men å andra sidan är jag ju lik mamma, så en del kanske fattar vem jag är... Men det är ju inte så många utav pappas vänner som bor kvar... Mest sommargotläningar i form av störiga 08:or... Men sen finns ju kusinerna där, och den farbror som jag vill träffa...  Vore bara så jäkla underbart att komma dit igen! Det går inte att komma ifrån, jag älskar Gotland och kommer alltid att göra... Det är min ö och det kan ingen ta i från mig, när jag kommer dit är jag hemma -jag är fan inte turist!!!
Kolla bara hur vackert det är!!!

Hela hamnen, längst ut mot stenbumlingsvågbrytaren till vänster brukade "Drottningen av Hallshuk" ligga...


Fin utsikt över stenstranden bort mot Harudden, dasset och fiskeboden bakom den bruna båten har för övrigt min pappa byggt, tillhör hans kusin...

Bild tagen från berget, farfars hus är det första som syns...

Samtliga bilder är tagna från google, hade inte tillgång till några egna på min dator... Ska försöka få tag på bror så att han kan skicka mig några!!! De här bilderna visar ju bara det turisterna ser när de kommer, de åker ju bara ner till hamnen och upp på berget... Det riktigt vackra ligger ju ner mot Harudden, eller om man går ner på stranden nedanför berget, eller alla blåeld, eller varför inte vägkorset när man kommer in... DET ÄR KÄRLEK!!!

JAG VILL ÅKA TILL HALLSHUK!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0