Okej, jag borde sluta nu...

Hehe, från att ha haft den sämsta uppdateringen ever sprudlar orden ut från mina fingrar...
Men kom ju på att jag glömde analysera gårdagens stallvistelse...

Var bara Margareta och jag i bilen igår, Svärmor har en muskelsträckning som vägrar ge med sig...
Men mycket trevligt att prata med min svägerska (kan jag kalla henne det, låter så vuxet och: Det kanske krävs att jag gifter mig med hennes bror innan jag börjar kalla henne svägerska :P Nej, nu har jag ju i alla fall rätt ut släktbanden så då kan jag ju kalla henne Margareta kort och gott)...

Kom tidigt till stallet, vilket innebär massa tid för pyssel med allt o alla :D Gosade lite med Elwood innanför dörren och sen bort till Zack, the one and only... O gissa min lycka, fick honom igår igen :D Låter som en sjuårig stalltjej, men blir lika lycklig varje gång jag får favvohästen <3

Han var by the way underbar igår... Det var ju så att när vår grupp bara bestog av 3 personer så hade vi i princip fasta hästar och jag visste precis vilka knappar jag skulle trycka på för att få Zack att göra som jag ville... Men nu när vi är flera som slås om honom så glömmer jag lite... Men nu har jag haft honom 3 ggr på raken och det märks... Gick jätte fint på tygeln även i traven, vilket kan vara lite klurigt ibland. Fick till en underbar kort galopp, dynamisk och kraftfull -men samlad!!! Både framdelsvändningarna och bakdelsvändningarna satt, och skenkelvikningarna gick bra -inte helt okej men bra.
Sen är det ju så att Zack är den häst som är allra gosigast i stallet... han ska buffla, nosa, snusa i nacken, pussas... ja allt sånt mysigt som verkligen får mig att längta till stallet... Jag tror verkligen att jag är mer stalltjej än ridtjej... Visst är det underbart att sitta på hästryggen, det sticker jag inte under stol med -men jag tycker det är minst lika fint att borsta, pyssla och sköta om hästen... Hela grejen med stallet är ju den underbara kontakten med hästarna... Och Annettes hästar är helt underbara... Välutbildade och sociala, inte direkt "ridskolehästar"... Det behövs fler stall som hennes där hästarna verkligen sätts i fokus!!!

För er som är hästintresserade och finns i närheten, besök gärna: Stall Schoones
Finns även bilder och utförlig info. om pållarna där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0