Ett litet bevis på hur snabbt jag byter ämne...

Okej först o främst, min pojkvän anklagar mig för att vara brandfarlig... Jag har 6 värmeljus stående i djupa ljusstakar (alltså med hög kant runtikring så att lågan är skyddad) och han anklagar mig för att ha en eldningsgen i blodet... Ska han säga som höll på att elda upp svärföräldrarnas kök i lördags ;)

Tänkte nu berätta lite om dagens föreläsning, den kan nog bli precis så bra som jag trodde innan...
Kursen går ut på att vi ska skapa en affärsidée och ett företag bakom idéen och sedan driva företaget i två år minst med allt vad budgetering heter... Det blir marknadsanalyser, ansökan om f-skattesedel och bolagsregistrering...
Vi har Harald (från finansieringen och han är bra) och en ny föreläsare som heter Arne (verkar också bra, kunnig på sin sak... Har ägt och tagit fram båtmärket "player" bla.)
Kan säga att jag hade lite problem med att hitta en grupp först... Enligt Harald är 2-3 en grupp, 4 är en folksamling -big no no! och Johanna o Jenny satt med hon rödhåriga från ledning av människor så de blidde liksom naturligt att de gruperade sig... Så jag hörde mig för, typ alla var 3... alla utom pucko 1 och pucko 2 vilka jag vägrar att samarbeta med -Då skriver jag hellre arbetet själv om jag ska avra ärlig... Ska jag bli underkänd så ska det vara mitt eget fel och inte två idioters... (parantes)
Mot slutet av föreläsningen hörde jag dock att en kille var ensam han med så smord i käften som man är högg jag honom på en gång... Och dessutom dök även en ensam liten tjej upp så jag fick min grupp jag med...
Calle och Paulina, båda har läst ledning av människor så jag har lite koll på dem... Johanna var i samma grupp som Calle och hon gick i god för honom och hittills verkar det stämma...
Så nu ska vi träffas på torsdag och skapa vår affärsidé, ett brainstorming-möte... Nu gäller det bara att kläcka idéer... Någon som har en genial affärsidé på lager??? Tips mottages gärna, det viktigaste är att det är en idé som kan funka i vårt fiktiva företag.... Kanske något inom byggbranschen? Jag tänker rekryteringsföretag, eller någon avancerad tjänst typ mäklare + homestyling... Någon som har ett bättre förslag?

Sen har Johanna agerat personalshopper åt mig idag, trevligt med vänner som jobbar på ullared :P Snart e cowboy-utstyrseln i hamn... Ska till myrorna imorgon o se om jag kan hitta ett par boots bara :P

OCH dessutom måste jag inom systemet imorgon förmiddag: BLOSSA 08 släpptes ju idag (total miss från min sida) och jag måste ha den!!! Förra årets var supergod och årets låter lovande med: Blåbärsglögg!!!

Kvällens CSI avsnitt var rätt skumt, men kul... fast jag ville nästan se hur det gick med killen på slutet... Tror dock aldrig att det blir klargjort...

Ooooo, glömde nästan... Dirty Sexy money börjar igen den 19 november.... mhmm, kan det bli bättre =D En massa massa premiärer hit o dit ;)

Sen känns det lite konstigt att inte ha varit i stallet idag, men all ridning e inställd denna vecka eftersom Annette är på semester... Lucky her...

Men nu ska jag krypa ner i sängen med min bok och se om jag lär mig ngt nytt om maffian...
Over and out...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har väl inte samarbetsproblem? Glöm inte att släcka ljusen!!!

Hoppas att du hittar en idé som går att genomföra, det är ju liksom viktigt.

Lycka till! Nu skall jag gå och lägga mig. Sleep vell.

Jag förstod inte det sista, du får förklara vid ett senare tillfälle.

2008-11-03 @ 22:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0