Nu kan jag inte hålla mig längre...

Jag sitter här o drömmer om i lördags, vilken underbar kväll -MAGISK!!!
Jag kan säga att nerverna var på helspänn när jag äntrade scandinavium: klockan var 21:00, 23:30 skulle huvudatraktionen gå på...
Vi kommer in och möts av många dansande människor och Glennarts, sedan fernandoz och Mix Megapolz... Lite halvljummet så där...
Men sen blev det lite mer konsert av det hela: Arvingarna äntrade scenen och tjejerna trängdes framför scenen :P Bland annat vi :P Och visst, Arvingarna är bra...

Men inte som BARBADOS, i orginaluppsättningen!!!!

23:30 var tränseln kring scenen enorm... Jag som stog nästa allra längst fram pressades framåt och framåt... Men det var så värt det när de kom ut en efter en: Peter Samulesson, Mathias Lager, Magnus Wictorinsson (och de 2 nykomlingarna...)... Sen så steg jublet...


Ut ur skuggorna kom han, och han mottogs som en kung: Magnus Carlsson!!!
Det märktes att han var rörd av jublet, han tackade och tackad... Men sen sparkade det igång... Kärlek är det enda ordet som kan beskriva uppträdandet... Redan innan bad han om ursäkt för om han inte skulle komma ihåg texterna, det är ju 6 år sedan senast -men gud, varje text satt som ett smäck!!!

Det var allt från Rosalita och Kom hem, till Belinda, Grand Hotell och pojkarna i poolen... Varenda textrad var lika klistrad i mitt huvud som i hans... gud vad underbart det var... Det blev 3 extranummer... Publiken vägrade släppa iväg dem... Och jag måster säga att jag var tårögd vid flera tillfällen över spelglädjen som fanns pojkarna emellan....

Sen efter själva uppträdandet blev det autogrfskrivande...
Alla ställde upp och jag var helt knäsvag... Att träffa dem alla igen, att prata med Magnus... Denna underbara man... och Peter, Lager o Magnus W, alltid lika trevliga!!!





De sista bilderna är inte de bästa i världen, men jag skakade så enormt på handen när jag tog dem... Kan säga att mina knän aldrig har skakat som då!!!!

Tack BARBADOS för en underbar kväll!!! Ni är guld värda!!!

Kommentarer
Postat av: Kersti Lundberg

Jag har väntat på att du skulle skriva om lördagen. Det är lite kul att se bilderna.

Mamma

2008-11-20 @ 21:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0