Mässan, dag 2...

Klockan ringde alldeles för tidigt i fredagsmorse... klockan 7 var inte göteborg någon vacker syn, utanför mitt fönster formligen forsade vattnet ner från himlen -inte humörshöjande...
Men efter en dusch så kändes livet lite lättare och en hotellfrukost på det så var allt på topp!!!
Men jag kan säga att promenaden från hotellet till svenskamässan (1½ kvarter, typ...) var allt annat en upplyftande... var dyngsur enda in på kroppen :( Men tur att vi hade alla våra lampor i montern, de underlättade torkningen...


Fredagen kändes välbesökt den med, och käket var bättre =D Rotmos med fläsklägg :P
Träffade mina gamla klasskompisar från CIL och en massa annat löst folk...
Timmarna gick ruggit fort och helt plötsligt var det slut för dagen...
... hem till hotellet, ringa till mamsen o Micke och sen slocknade jag på sängen med överkastet som täcke vid 17...
18:15 fick jag ett sms från Åse: Ska vi äta ngt lr??? Ja, dt var ju bara att gnugga gruset ur ögonen, ta en snabb dusch o sen ge sig ner till henne :P Vi beslöt oss att äta på hotellets resturang... ett mkt klokt val då det visade sig att de hade kvällens tips: Grillad ytterfile, med friterad riktig klyftpotatis och bearneisesås =D Mumma ...
Sen efter det beslöt vi oss för att gå på jul på lisseberg, en riktig höjdare... Finfint var det, även om det typ vara samma grejer som när Micke o jag var där för 2 år sedan!

Men lite julstämning fick vi med glögg och julmusik =D

Sen var det bara att stappla sig hem till hotellet igen o slänga sig på sängen med boken :P
Somnade runt 01:30, men spännande var den ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0