Mässan: Dag 1

Klockan 9:00 sharp drog mässan igång... Jag, Åse, Elin, Janne, Johan, Syo Cai och Helen och info. Mariett var helspända... Men så fort de första besökarna dök upp kände jag att det gick att slapna av...

Eftersom jag går bygg så blev jag utsedd för lekledare för sandlådan: En station där besökarna fick bygga vad de ville efter parollen: Tänk vidare, bara för att du har sand behöver du inte bygga ett sandslott...
Många fina (och en del mindre fina) bidrag blev det under en dag kan jag säga...
 Råtta i ost, vinnare torsdag 14/11 2008

Tänk så mkt kreativa människor det finns... Min insats som lekledare blev för övrigt citerad...

Dagen bjöd på många besökare, men även mässutställare med välbekanta ansikten :P Träffade på Info.Lotta från CIL som talade om att Johan Lindberg och Karin skulle dyka upp under fredag/lördag...

Maten för dagen var dock katastrof... Men det gjorde inte så mkt, för det fanns kakor, godis o frukt i princip överallt :P

Mässan tog dock kål på mina stackars fötter :p
När allt var slut för dagen och vi skulle hämta våra väskor i bilen för att bege oss till hotellet funderade jag ärligt på att ta en taxi de 2 kvarterne, men bara att bita ihop o se glad ut ;)

Vi tog oss fram till Scandic Opalen på något sätt och kunde checka in... Fick ett rum på 5:e våningen, inte ett av de rum de hade hunnit renovera -men åtminstonde inte ett rökrum som stackars Janne fick :P

Vid 17:30 drog vi ner på stan för att käka något... Hamnade på Picasso på någon snedgata till Aveeeeeenyyyyyyyn... Blidde en pizza, men höll typ på att somna med huvudet i maten :P
Efter det hem o en tur till relaxavdelningen, fy fanken vad jacuzzi o bastu satt fint efter en lång dag :P
Sen hade jag tänkt hålla mig vaken fram till 22 då fringe började som jag gärna ville se... men slocknade vid 21 o vaknade med ett ryck 22:20 och såg klart Fringe... Men sen kunde jag ju inte somna om... Låg o läste till 01:30, ett smart drag då jag skulle upp igen vid 7 nästa dag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0