Fredagsmys...

Det har jag i och för sig haft hela dagen, att låna Billy gav bara mersmak... Tänk att ha ett litet knyte här hela tiden... Någon att promenera med till exempel... Man upptäcker sin omgivning på ett helt annat sätt när man har en hund med sig... Det är lättare att bara gå och gå och då dyker de där platserna man aldrig sett innan upp...
Idag hittade jag militärförläggningen (fy fanken vad de kör med sina gröna monster, är det krig på gång?), elljusspåret och sjukhusets baksida (som förövrigt ser ut precis som baksidan på Vrinnevi, skulle nog säga att Galgberget är Halmstads motsvarighet till Vrinneviskogen...)... Dessutom fick jag en massa gratismotion av att bara traska där och ha det bra!!! Tillochmed vädret kändes underbart när jag hade en vovve att dela det med... Det är ngt speciellt med piskande vind och småregn i ansiktet när man har en hund vid sin sida... Det är då jag känner mig som friast!!!

Marica kom och hämtade Billy vid 16, men jag slog följe med dem för att titta på nya lägenheten... Även det gav sightsing :P Sen använde jag mitt lokalsinne (och Trade Center) för att hitta till Maxi, men först gjorde jag ett stopp hos Fia och hämtade lite böcker som jag behövde... skönt att bara snacka lite skit och så :P

Sen Maxi, faktiskt inte farligt med folk :P Köpte en förlägningssladd så nu funkar äntligen lyset i julstjärnan =D Den blev jättefin, kommer passa jätte bra med min smidesstake... Tror bara jag sätter upp den i år... tror det kan bli för mkt med 2 stakar i fönstren... lite kaka på kaka.... Men nu måste jag bara samla mod och gå ner i förrådet och hämta julgrejerna, men det är läskigt där nere... Någon som vill följa med i morgon och hålla handen/jaga bort äckliga råttan som bor där nere???

Och tänker bjussa på ett middagstips: Strimlad fläskfilé i ädelostsås med färsk pasta... Låter smaskigt va? Min middag ikväll =D

Men nu ska jag ringa min mor... Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0