Varför jag hatar kylen...

Förra hösten, ungefär vid den här tiden, var det något vajsing med Mickes kyl...
Först smälde den en säkring och blev helt tyst...
Händig som han är min karl, bytte han säkringen och allt var frid och fröjd -i ett dygn!
Sen var jag ensam hemma och säkringen small igen, rädd o mesig som jag är ringde jag Micke o tvingade hem honom från jobbet för att byta säkring och allt var frid och fröjd igen...
Dagen efter började kyldjäveln att brinna!!!
Enligt fastighetsvärden behövde inte hela frysen bytas, nej nej, det var bara kompressorn (tror jag, det var ett år sen: vad begär ni av mig?)... Det kom en tekniker och bytte ut det som behövdes bytas och allt var frid och fröjd...
Tills förra veckan, då fick kylen spel igen... Maten började att frysas, I KYLEN!!!
Okej, vi skruvade ner kylan till minimum och åkte till Tyskland, när vi kom hem hade precis allt förvandlats till isklumpar!!! Osten var djupfryst, ketchupen var djupfryst, tomaterna var djupfrysta: jag tror att ni fattar grejen...
Och så har frysen bettet sig hela helgen... Igår ringde Micke fastighetsskötaren, hans svar: Det kommer en tekniker nu iveckan och byter termostaten... Ingen ny kyl nu heller och Micke får klara sig hela veckan med djupfrysta kylvaror... Lucky him!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0