Nya lagar...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Vår kära regering är en samling av stolpskott som sparkar på den lilla människan och kysser det fina folket i arslet!
Läste på aftonbladet om de nya lagarna som träder i kraft 2009, vissa av dem är ju så jäkla idiotiska att jag får slag...
FRA är bara ett exempel, men de fortsätter även att sparka på alla oss som står utanför arbetsmarknaden... Alla som har varit modiga nog att satsa på sina studier och en bra utbildning får räntan på lånet höjt till 2,5%, jag kan ju inte mer än undra hur många procent det är uppe i när jag är färdigbelånad o ska ut på arbetsmarknaden....
Sen har vi beredskapspolisen... hmmm, känns i mitt tycke som typ STASI? eller är jag för grov nu...Att de använts vid allvarliga olyckor o naturkatastrofer fine, men "Men även vid andra allvarliga ordnigs- eller säkerhetsstörningar i samhället"... Jag vet inte, det tillsammans med FRA skrämmer mig...


Kommentarer
Postat av: kersti Lundberg

Jag tycker att du är mycket finkänslig i dina uttalanden.Jag undrar vem du har ärvt det áv? Det måste finnas i generna från din far.

Puss och kram Mamma

2008-12-16 @ 15:10:47
Postat av: alice

ja det är inte klokt. hur dom lyckats rösta igenom förslagen är helt obegripligt...



du har en söndag till på dig att kika förbi för massage faktiskt=) det har varit väldigt uppskattat så vi kör en söndag till, för att alla ska hinna:)



Min söndag jobbade jag och sen kom faktiskt min pojkvän hem från en thailandsresa, så det var middag och mys=)

2008-12-16 @ 15:23:40
URL: http://metrobloggen.se/face
Postat av: Kersti Lundberg

Linda när skall du lära dig att lita på mig? Du har 30227GA 192 i postkodslotteriet, eller hur? Alltså har du vunnit 150 riksdaler. Du måste fortsätta till lågvinsterna, GC vann 1000:- det gjorde inte du tyvärr.

Du kan lita på mig!!!!

2008-12-16 @ 18:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0