Julbaket har börjat...

Nu är jag igång, först satsen julbak har börjat...
Ikväll gör jag pärontryffel, sååå smarrigt!
Tänkte vara så vänlig att jag delar med mig av receptet:

                                         Ingredienser
                                  Portioner: Ca 35 stycken

                                       1 3/4 dl grädde
                                  150 g mörk choklad
                                  150 g ljus choklad
                              ca 65 g rumsvarmt smör
                                   3/4 dl päronkonjak

                                    Gör så här
                     1. Koka upp grädde. Hacka chokladen och tillsätt den.
                            2. Ta kastrullen från värmen. Låt chokladen smälta helt. Rör ner smöret och tillsätt päronkonjaken.
                        3. Häll upp i form och låt stelna i kylskåp.
               Det är lätt att skära lagom bitar när den stelnat. Eller forma små kulor med en sked och handen.
                        Rulla dem i kakao eller florsocker

Låter väl smarrigt, eller hur?
Under resten av tiden fram till jul blir det knäck, annan tryffel, Spark i Bakens Pepparkakscheesecake och julstubbe med tryffel och vitchokladmouse... Ja, ni hör ju att mitt julgodis är väldigt chokladbaserat... Men finns det något bättre? ;)

Och ett litet tips med till alla:
På Spåret ikväll med Johan Wester & Lisa Syrén och Fredrik Lindström & Christoffer Apelqvist... Tror det blir grymt kul! Och Robert Gustafsson i Robins ikväll!
En bra tvkväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0